fbpx

13 Effectieve tips om blijvend vet te verliezen.

Als je blijvend gewicht wilt verliezen zul je blijvende leefstijlaanpassingen moeten maken.

Ik herhaal het nog een keer voor de mensen achter in de zaal: “als je blijvend gewicht wilt verliezen zul je blijvende leefstijlaanpassingen moeten maken.”

Allereerst zul je om gewicht te verliezen een negatieve energiebalans moeten creëren. Dat staat vast.

Maar om te zorgen dat het vetweefsel slinkt in plaats van je spierweefsel, zul je moeten zorgen dat je tijdens de fase van gewichtsverlies blijft sporten. Het gaat dan vooral om een trainingsvorm waarmee je je spierweefsel prikkelt, zoals krachttraining of bootcamp.

Om gewicht te verliezen is het, net als bij gezonde voeding, de bedoeling dat je je eigen valkuilen leert herkennen en deze onschadelijk kunt maken.
Ik weet niet wat je valkuil is, dus ik kan je alleen maar enkele tips geven die vaak werken, maar niet bij iedereen. Je zult het zelf moeten uitproberen. Meer kennis op doen die direct toe te passen is in de praktijk, zoals tijdens onze Voedingscursus of onder begeleiding van een professional, kan je helpen om de beste resultaten te behalen.

13 effectieve tips van Outside

Dit zijn 13 effectieve tips die veel mensen helpen met blijvend gewichtsverlies:
✔Drink water voor je maaltijd
✔Begin je maaltijd met groenten of fruit. Vezels kunnen je helpen sneller verzadigd te raken.
✔ Eet van kleinere borden
✔ Bereid je eigen maaltijden.
✔  Leg na elke hap je vork neer. Neem je tijd met kauwen, je zult merken hoeveel sneller je vol zit!
✔ Neem de tijd voor je eten. ‘On the go’ eten zorgt ervoor dat je sneller te veel eet en er niet van geniet. 
🚫 Koop minder voorverpakte maaltijden.
🚫 Pas op met sausjes, ze brengen je energie inname al snel omhoog
🚫 Eet/drink niet voor een beeldscherm
🚫 Stop met het compleet vermijden van voedingstoffen of voedingsmiddelen. Naar alles wat je voor goed vaarwel zegt, zul je meer gaan verlangen. Als je maat weet te houden, en dat is de bedoeling als je lange termijn resultaten wilt behalen, dan past alles met mate in je voedingspatroon.
🚫Koop kleinere verpakkingen en weersta ongezonde voedingsmiddelen in de supermarkt. Wat je niet in huis hebt kun je niet eten.
🚫 Minder je alcohol inname (voor-goed)
🚫Stop met frisdrank. Bewaar het voor speciale gelegenheden. Ga desnoods over op Light.

Succes met afvallen! 

Voor meer direct te implementeren tips en kennis kun je onze Gezonde Voedingscursus volgen!

Wil je vervolgartikelen en artikelen over andere interessant onderwerpen, gratis tips, updates over onze trainingen en meer niet missen? Klik HIER om je aan te melden voor onze mailing!

No Responses

POST REPLY

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

error: Content is protected !!